tirsdag 6. november 2012

Pannekaker uten melk

Oi, oi, oi... Nå er det lenge siden forrige blogging!! Beklager det!

Det har skjedd mye siden forrige blogging.
Jeg var ferdig med mammapermisjonen i midten av juli. Deretter begynte jeg på førskolelærerstudiet på høgskolen i Oslo. Da ble det hektiske dager. Og for å toppe det hele så brakk jeg benet på en treningstur i skogen.

Men, nå er jeg kommet godt inn i rutiner igjen, så da er det tid og rom for litt blogging! :-)

En oppskrift jeg har hatt lyst til å dele lenge, er pannekaker uten melk! Det er superlett, og ungene elsker pannekaker. Med små grep kan den også gjøres ganske sunn.

Jeg slumper, så har ikke helt eksakte mål.
Men, røra skal være litt tykkere enn vann, men renne greit rundt i panna når du heller i røra.

Jeg bruker 3 egg, 2 liter vann, 1 ts salt og ca 1 liter mel. Jeg bruker hvetemel, men du kan godt bruke halvt om halvt med hvetemel og sammalt hvete. Prøv deg frem med melmengden.
Oppskriften kan gjøres større og mindre. Skal du halvere den, bruker du 2 egg.
Av denne oppskriften blir det pannekaker til 2 voksne, 1 ungdom og 1 baby. Og da er det nok pannekaker til at poden kan få kalde pannekaker i skolematen dagen etter også.

Pannekakene stekes i blåmelange, evnt i olje.

Og hva er ikke bedre enn pannekaker med nyrørt jordbærsyltetøy!



Følg oss gjerne på facebook: http://www.facebook.com/pages/Mette-mager/264901353604705




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar