lørdag 7. april 2012

Silje


Hvem er jeg?
Jeg er mamman til Mini, født i november-11. Mini har selvfølgelig et annet navn, men det er ikke ”nett-mat”. Jeg er samboer med Simen, og vi er begge vernepleierstudenter på andre året ved Høyskolen i Oslo og Akershus. I tillegg til Mini har jeg en firbeint ”datter”, en islandshest ved navn Tindra.

I dag er Mini frisk som en fisk, men slik var det ikke når han ble født; han ble født med sepsis (blodforgiftning) forårsaket av gruppe B-streptokokker (GBS). Infeksjonen førte til et svært lavt blodsukker, og dette førte igjen til at han stod på sondemat 24/7 fra mandag til lørdag. Når han var ferdig med sondematen og vi skulle over på bare bryst viste det seg fort at han a) ikke hadde sugeteknikken i det hele tatt, og b) ikke fikk nok næring fra meg, og dermed måtte vi raskt over på MME. Med MME har han vokst seg stor og flott, men han er også svært glupsk. Derfor ble det nødvendig å introdusere fast føde ganske tidlig, og den overgangen har gått helt smertefritt.

Jeg har hele tiden hatt et ønske om å lage barnematen fra bunnen av selv. Det er ingen voldsom ideologi bak dette, annet enn at jeg ikke har lyst til å betale for noe jeg lett kan lage selv – billigere, og som en bonus vet jeg jo hva han får i seg når det er jeg som lager det selv. Som Ann Christin, så ønsker jeg også å dele mine erfaringer med dere der ute – da jeg selv savner gode sider om barnemat. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar