lørdag 21. april 2012

Innkjøp, omgang 3

Litt uventet ble dagen i dag brukt til å handle inn til "Prosjekt Mini Mat" omgang nummer tre. Det er jo bare en helg siden jeg produserte spennende mat i lange baner, men en kombinasjon av endret helsetilstand hos Mini, introduksjon av grøt&frukt til frokost og en aldri så liten potet-flause fra kokkens side gjorde at det fort ble mindre mat igjen enn det som var beregnet. Dermed var det bare å dra med seg mann og barn ut for å handle inn i dag også. Dagens handletur ble gjort unna på Rema1000 - og mens man kan si mye godt om prisene der, så er det ikke like mye bra å si om utvalget i frukt- og grøntdisken dessverre.

Dagens fangst resulterte i en ananas, to mangoer, seks epler, fire pærer, en blomkål, en brokkoli, en pakke bringebær, en pakke blåbær, en boks med fullkornsris og en pakke med løvtynn kyllingfilét (fordi den var billigere enn vanlig kyllingfilét) - og jeg gleder meg til å kokkelere dette sammen i løpet av morgendagen. Jeg tenker det blir mest miksing og triksing nå, men også noe helt rent av det han ikke har smakt og av det jeg vet han setter stor pris på, som for eksempler epler. Det har blitt en stor hit! Jeg har også fått tak i rismel, hvitt maismel og en pakke med Nora hjemmelagde potetmos for å hjelpe meg med konsistensene. Jeg lover å oppdatere med hvordan det går når jeg har testet det ut.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar