søndag 8. april 2012

Pære

I dag har jeg lagd pæresaft/mos. Og jeg har fått hjelp av en veldig flink storebror!
Til denne porsjonen har vi brukt 2 pærer (egentlig skulle vi bruke 3, men den ene var råtten inni..)
Start med å skrelle pærene...

Skjær de opp i passende biter..

Fordelen med pære, er at den er veldig myk å skjære. Så hvis du har en storebror/storesøster som er litt yngre enn Stig, så kan h*n også hjelpe til med dette, for det går helt fint å bruke en vanlig smørekniv å kutte opp med.
Når alt er kuttet opp putter du det i kjøkkenmaskina, eller i en blender.
Jeg bruker en slik en, som jeg har arvet etter min mormor. Gammel og god, men har sett slike i butikken fortsatt.

Kjør det sammen i 10 sekunder, og du har ferdig mos/saft.
Pære er jo en veldig saftig frukt, så den blir veldig flytende. Jeg bruker den i grøten, som smakstilsetning. Da tar jeg det i skåla først, heller over litt kokende vann og blander i grøtpulver. Jo mindre vann i skåla, jo mer smak på grøten.
Det jeg skal bruke i dag, heller jeg på et tomt barnematglass/eller tacosausglass. Mens det resterende heller jeg i isbitpose. Det renner greit ned i posen, men her er det nok lurt med en ekstra hånd, så man slipper søl....

Så er alt fiks ferdig!! Brukte 10 minutter på hele prosessen. Takk for hjelpen Stig!


Linselusa Vilde er fornøyd med innsatsen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar